Generhverv

Kategori B

Hvis man ikke overholder færdselsreglerne, kan man få frakendt sit kørekort. Dette kan enten være en betinget eller en ubetinget frakendelse

Er du blevet idømt en betinget frakendelse af dit kørekort, så beholder du førerretten, såfremt at du opfylder følgende:

• At du består en kontrollerende køreprøve inden for den fastsatte.
  • At du undgår at få klip i kørekortet inden for de næste 3 år.

Er spirituskørsel årsagen til din frakendelse, er det yderligere en betingelse, at du gennemfører et Alkohol- og Trafikkursus – også kaldet A/T kursus.

Er du derimod blevet idømt en ubetinget frakendelse af kørekortet, har du ikke ret til at føre et køretøj, hvor det er lovpligtigt at have et kørekort. Førerretten frakendes samtlige kategorier, du har kørerkort til. Den kontrollerende køreprøve består ligesom en almindelig køreprøve både af en teoretisk og en praktisk prøve. Det er som regel nødvendigt med undervisning for at kunne bestå.

Hos Kims Køreskole kan du generhverve dit kørekort. Vil du høre mere om generhvervelse af kørekort, kan du kontakte Kim på 22 82 39 33.

Generhverv kørekort (Manuel og Automat)

• 2 lektioner á 45 minutters kørsel på vej
  • Leje af bil
  • Administrationsgebyr
  • Kode til internetprøver

Samlet pris: 3000,-

• Prøvegebyr til teori- og køreprøve – 1170,-

Elev opretter og betaler selv for prøvegebyr. Dette gøres på https://koreprovebooking.dk. Elev skal selv sørge for at printe ansøgningsskema.

Skal køreskole udlevere ansøgningsskema koster det 25,-